דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה נורות לדים מתאימה לי? 

מאת    [ 17/10/2013 ]

מילים במאמר: 840   [ נצפה 1821 פעמים ]

ניתן למצוא מגוון ענק של נורות לד למטרות כלליות שנותנות הארה טובה, כל כך הרבה, איך אפשר לבחור בניהם מי טוב יותר?

נורות הליבון הייתה האפשרות היחידה בתחום התאורה קרוב ל100 שנים, בעשורים האחרונים מנורת הפלורסנט קומפקטית (CFL) צברה פופולריות בגלל יעילות אנרגטית והחיסכון הכספי שהיא מעניקה לנו כצרכנים, עם זאת הנורה מכילה חומרים רעילים כגון כספית וזמן ההפעלה שלה גבוהה בהרבה.

ה-לד  (LED דיודה פולטת אור) הביאו את המהפך בתחום התאורה והשימוש בהם נעשה יותר מעשי  במציאת פתרונות תאורה ואף יעיל אנרגטית משאר הנורות כיום, לדוגמא נורות לד בהספק 7W וואט תחליף נורות ליבון בהספק 55W וואט, זאת אומרת חיסכון ענק בהוצאות החשמל והשימוש בנורה יותר משתלם לנו כצרכנים. עם זאת אנו חוסכים בחשמל מבלי לחסוך בכמות האור, ולא נשכח נורות הלדים מיישמות את הבזק האור המירבי מרגע הפעלתם שלא כמו נורות הפלורסנט קומפקטית חסכונית שלוקח להן זמן רב להגיע לשיא הארתם בעת הדלקתן. אפשר לומר בוודאות  נגמרו הימים בחיפוש אחר המפתחות בתוך הארון החשוך בזמן שנורת הפלרוסנט נדלקת.

ישנם נורות לד המסוגלים לעבוד עד כ50,000 , מה שאומר שמספר החלפת הנורות יהיה פחות מאשר נורות הליבון ופלרוסנט הרגילות, זה מאד יעיל,חסכוני ונוח כאשר הנורות ממוקמת באזור לא נגיש במיוחד, כגון תקרה גבוהה. היבט נוסף נורות לד אינן מכילות כספית או חומרים מסוכנים. ולכן כאשר אנו מחליפים לתאורת לד והנורה נשרפת, אין אנו צריכים להיפטר ממנה כמו מחומרים מסוכנים.

נורות לדים, מה לחפש ועל מה להסתכל?

ישנן גופי תאורה הנראים כמו פעמון, גופי תאורה זה בנוי בצורה הנתלה מן התקרה כלפי מטה, ובית המכסה את זווית הארה כלפי מעלה והצדדים והנורה מתברגת מבפנים, כמו בדוגמא הקודמת גם כאן לא כדאי להשתמש בנורת לד רחבת פיזור הארה, ועדיף להשתמש בנורת לד עם זווית הארה של כ165 מעלות. 

דוגמא נוספת כאשר אתם מתכוונים לעשות קניה של נורות לדים, חשוב לדעת בבירור מהו הספק האור שאתם רוצים לקבל מנורת הלדים שלכם, כמו גם מהו גוון האור שאתם חושקים בו. מומלץ גם לקחת בחשבון איפה מיישמים את הנורה ולאיזה זווית היא פונה, ישנם זוויות הארה שונות בין נורות הלדים, וגם גופי תאורה שונים,

כגון גוף תאורה שקוע תקרה, שאליו מתחברות שני נורות PL בדרך כלל והאור מתפזר מקו התיקרה כלפי מטה, במצב כזה חבל יהיה להשתמש בנורה עם זווית פיזור רחבה לדוגמא 270 מעלות שכן רמת הפיזור מהשקוע עצמו תיתן פיזור יותר נמוך וכך אפקט הארה של הנורה יתבזבז לכיוונים לא נחוצים  

בתוך גוף שקוע התיקרה, ולכן כדאי יהיה להשתמש בנורות לדים דמוי PL עם זוויות הארה כ120 מעלות הפונה כלפי מטה ואפקט הארה יהיה יותר עוצמתי כי זווית האור לא תתבזבז כלפי צד או מעלה.

דוגמא האחרונה גוף תאורה שאינו בנוי בצורה שמסתירה את הנורה, כאן אנו בוודאות נעדיף נורה עם זווית פיזור הרחבה ביותר כדי להאיר את כלל חלל החדר, אלה אם נרצה למקד את הנורה אז תמיד תשאר לנו האפשרות לבחור בזווית צרה יותר.

 

תכונות,

נורת ליבון 60 וואט סטנדרטית מכניסה כ 700 לומן, ככל שיותר לומן כך האור בהיר יותר. נורות הלדים יכולה לספק את אותה כמות לומן ואף יותר אך רק עם צריכת חשמל נמוכה הרבה יותר. כשמחפשים נורת לד כדאי להסתכל על מפרט הלומן שלה ביחס לצריכת החשמל, כך תקבלו יותר אור ותחסכו יותר בהוצאות החשמל.

אתם גם בוודאות תרצו למצוא נורת לד עם אורך חיים ארוכים במיוחד, רוב נורות הלד שניתן לראות בשוק כיום הן בין 25,000 שעות ועד כ50,000 שעות. ובמידה וראיתם על מפרט נורת הלד שרשום שם במקום שעות פעילות/עבודה אלה חיים בשנים, אז שימו לב שציינו שם את שעות הפעילות ביום , בדרך כלל משווק כ4 שעות בכל יום למשך שנה אל תיפלו לתרגיל שיווקי זה, חפשו את שעות העבודה של נורת הלד

כשאתם מחפשים נורות לדים דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מקדם צבע האור (CRI) – מדד או בהשוואה לאור השמש. ככל שהמספר יותר גבוהה כך צבע האור של נורת הלד יאיר יותר אובייקטים באופן שמדמה את אור השמש. אל תתפשרו על נורה שמספקת את מדד זה פחות מ75 עדיף תמיד כ80 ומעלה.

עיצוב,

המימדים והמשקל של נורות לדים אינן אותו הדבר כמו נורת הליבון הרגילה או הפלורסנט, נורת לדים בדרך כלל מגיעות במידה יותר גדולה מנורת הליבון ומשקלה גבוהה אף יותר, הקוטר הממוצע של נורת לד זהה לקוטר של נורת הליבון,חשוב לוודא שגוף התאורה שלכם יכול לתמוך במשקל הרב.

נורות לד בדרך כלל לא סגורות באופן מלא עם גוף הנורה בגלל שיש צורך בפליטת חום הלדים והדרייבר כדי להאריך את חיי הנורה, אם יש לכם כוונה להשתמש בנורות לד בתנאי חוץ תוודאו שנורות הלד עומדים בתנאים אלה, בנוסף שימו לב לא כל נורות הלד ניתנות לעמעום ישנם דגמים מסויימים הנתנים לעמעום האור, בסיס נורות הלד זהה לחלוטין לנורות הרגילות.

תאורת לדים (LED) מציגה אפשרות חדשה וידידותית אף יותר לסביבה, לאורך זה וחיסכון כספי על פני תקופה ממושכת. עם תאורת לדים ישנן הרבה יותר אפשרויות ופתרונות תאורה, נורות לד ימשיכו לפעול זמן רב לאחר שנורות הליבון והפלורסנט יפסקו את פעילותן,

עכשיו תורכם לשקול את המעבר לתאורת לדים!

מובטח לכם חיסכון כספי ותעזרו בשמירה על סביבה ירוקה יותר!

יש יותר טוב מזה? אנחנו בספק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב